AP ۱۴۰۳ زمری ۲۸ ۱۲:۱۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85571373
T T
۰ Persons

Tags

انتظار کشیدن اسرائیل برای پاسخ ایران چه بلایی سر اقتصاد آن آورده است؟

کابل- ایرنا- تحلیلگر اقتصادی کانال۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: انتظار این رژیم برای پاسخ ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله، ضربات شدید اقتصادی به اسرائیل وارد کرده است. 

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛«متان خودوروف» تحلیلگر اقتصادی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: شکی نیست که طی دو هفته گذشته بازار فرو ریخته، برخی فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده و برخی دیگر به دنبال ترس عمومی به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین گام‌هایی که برای آمادگی در قبال حمله احتمالی لبنان و ایران برداشته شده، بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر گذاشته است.

خودوروف بیان کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی در اسرائیل به هم ریخته و دچار هرج و مرج شده است.

وی با اشاره به لغو تعطیلات و پروازها و سفرهای گردش‌گری در سرزمین‌های اشغالی ادامه داد که هوتل‌ها، مناطق گردشگری و تفرح‌گاه‌ها در شمال فلسطین اشغالی با مشکل امنیتی روبه رو هستند و روسای شهرک‌ها هم از بیم وارد آمدن تلفات در این منطقه، از برگزاری جشنواره‌های بزرگ در هراس هستند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی پیشتر با اذعان بر خسارات و هزینه های بسیار جنگ در نواز غزه اعلام کردند که این خسارات از مرز ۶۷ میلیارد دالر هم گذشت و اسرائیل هم اعتبار خود را برای سرمایه‌گذاری از دست داده است.

حال ترس، اضطراب و آشفتگی روانی صهیونیست‌ها از پاسخ حتمی ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله، بر میزان این خسارات اقتصادی افزوده است.

صهیونیست‌ها روزگار همراه با نگرانی و وحشت را سپری می‌کنند و برخی از آنها بر اثر شوک ناشی از پاسخ ایران و حزب الله به مواد مخدر و روانگردان روی آورده‌اند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .